Feria Del Libro Digital

Gran exposición gratuita de libros en formatos PDF, EPUB y MOBI

Perder la forma humana

Resumen del Libro

Libro Perder la forma humana

'Losing the Human Form: A Seismic Image of the 1980s in Latin America' evokes an image of the 1980s in Latin America that establishes a counterpoint between the effects of violence on bodies and the radical experiments in freedom and transformation which impugned the repressive order. Stricken bodies / mutant bodies. Between horror and festivity, the materials gathered show not only the consequences of mass disappearances and massacres under dictatorial régimes, states of siege and internal wars, but also various collective urges to devise modes of existing in a permanent state of revolution. The exhibition points out the multiple and simultaneous appearance of new ways of making art and politics in different parts of Latin America in the 1980s. It presents the results of an ongoing research project, conducted under the auspices of Red Conceptualismos del Sur, whose first phase has concentrated on certain episodes in the Southern Cone, Brazil and Peru, with the inclusion of some individual case studies in Mexico, Colombia and Cuba. The historical period under consideration begins in 1973, the year of Pinochet's coup d'état in Chile, and continues up to 1994, when the Zapatista movement inaugurates a new cycle of protests that relaunches activism at an international level. The period corresponds to the consolidation of neoliberalism as a new hegemony, the demise of the real socialisms and the crisis of the traditional left. The exhibition renders this panorama complex by retrieving experiments which suggested forms of resistance through fragile supports like serigraphy, performance, video, poetic action, experimental theatre and participative architecture. These practices can be grouped into three main areas. The first is visual politics, driven by social movements like the Mothers of the Plaza de Mayo in Argentina and Mujeres por la Vida ('Women for Life') in Chile. The second is acts of sexual disobedience, which include experiences of transvestism and corporalities that defy the traditional construction of genre. The last is the underground scene, which used music, partying and the 'do-it-yourself' ethic to construct microcommunities and so make it possible to re-establish the social ties broken by terror. All these experiments led to a loss of the human form, tensing and warping the humanist concept of the subject, and gave rise to new subjectivities that meant a crisis for familiar modes of existence and a transformation in ways of understanding and engaging in politics.-- www.museoreinasofia.es

Ficha Técnica del Libro

Subtitulo : una imagen sísmica de los años ochenta en América Latina

Número de páginas 284

Autor:

  • Roberto Amigo Cerisola
  • David Gutierrez Castañeda

Categoría:

Formatos Disponibles:

PDF, EPUB, MOBI

¿Cómo descargar el libro?

Valoración

Popular

3.0

21 Valoraciones Totales


Otros libros relacionados de Arte

Los canones de Albateni

Libro Los canones de Albateni

The book series Beihefte zur Zeitschrift für romanische Philologie, founded by Gustav Gröber in 1905, is among the most renowned publications in Romance Studies. It covers the entire field of Romance linguistics, including the national languages as well as the lesser studied Romance languages. The editors welcome submissions of high-quality monographs and collected volumes on all areas of linguistic research, on medieval literature and on textual criticism. The publication languages of the series are French, Spanish, Portuguese, Italian and Romanian as well as German and English. Each...

El manuscrito de un loco

Libro El manuscrito de un loco

“Manuscrito de un loco” fue escrito en 1836 y pertenece a la colección “El guardavías y otras historias de Fantasmas”. Aquí el loco escribe parte de su biografía, centrada en el proceso que sufre hasta enloquecer lo que permite una serie de reflexiones sobre la condición de un loco en la vida social y los sucesos que ocurren a su alrededor.

Museo voraz

Libro Museo voraz

Una ladrona de arte construye un museo con una colección de obras creadas por artistas colombianas. Angélica Ávila se aleja de los lugares comunes de los textos sobre arte y explora los límites de la contemplación: observa, describe e interpreta. En el «Museo voraz», una obra puede evocar un recuerdo íntimo o un deseo oculto, puede dar ganas de comer una fruta o de escribir un poema. Coedición digital Laguna Libros - eLibros. Derechos para todo el mundo.

No es lo mismo ostentoso que ostentóreo

Libro No es lo mismo ostentoso que ostentóreo

Quiere esta obra contribuir a una mejor comprensión de algunas palabras del español en cuyo uso tropezamos a menudo. Aunque su verdadera intención es orientar al lector sobre los medios que tiene a su disposición para aumentar su seguridad en el uso del léxico. La lengua está siempre a nuestra disposición. Podemos maltratarla o llenarla, por el contrario, de todos nuestros cuidados y lograr así que suene lo mejor posible. No es una enemiga a la que debamos combatir por sus normas extrañas, sino un entrañable instrumento que hemos de tratar de manejar cada vez mejor a lo largo de...

Novedades Literarias



Últimas Búsquedas


Categorías Destacadas