Feria Del Libro Digital

Gran exposición gratuita de libros en formatos PDF, EPUB y MOBI

The Emergence of the Modern Language Sciences: Methodological perspectives and applications

Resumen del Libro

The Emergence of the Modern Language Sciences: Methodological perspectives and applications

Alongside considerable continuity, 20th-century diachronic linguistics has seen substantial shifts in outlook and procedure from the 19th-century paradigm. Our understanding of what is really new and what is recycled owes a great debt to E. F. K. Koerner's minutely researched interpretations of the work of the field's founders and key transitional figures. At the cusp of the 21st century, some of the best known scholars in the field explore how these methodological shifts have been and continue to be played out in historical Romance, Germanic and Indo-European linguistics, as well as in work outside these traditional areas. These 22 studies, honouring the founder of "Diachronica" and other publication ventures that have helped revitalize historical enquiry in recent decades, include examinations of Indo-European methodology and the reconstructions carried out by Bloomfield and Sapir; the search for relatives of Indo-European; comparative, structural and sociolinguistic analyses of the history of the Romance languages; regular vs. morpholexical approaches to OHG umlaut; and the synchrony and diachrony of gender affixes in Tsez.

Ficha del Libro

Número de páginas: 381

Categoria:

Valoración

Popular

3.7

55 Valoraciones Totales


Otros Libros Relacionados

Metáforas de la luz

Metáforas de la luz

Esta obra ofrece parte de las comunicaciones y conferencias que se presentaron con motivo de la celebración del el XXIV Coloquio Internacional de la Asociación de Francesistas de la Universidad Española. En torno al lema Metáforas de la luz se reunieron un grupo de profesores investigadores de los estudios franceses y francófonos de la Universidad española pero también de otros centros académicos y de investigación nacionales e internacionales. Las metáforas, tanto literarias como lingüísticas, encuentran su sentido en la vida cotidiana. Desde la literatura, el uso de metáforas...

Sociedad educadora, sociedad lectora

Sociedad educadora, sociedad lectora

Sabemos que el mundo de la educación es multi­disciplinar y requiere estudios e investigaciones interdisciplinares. Cuando hablamos de lectura, no podemos hacerlo de una manera superficial, como mera transcripción de unos códigos escritos. Hab­lar de lectura es hablar de multitud de variables que afectan al proceso de desarrollo de la persona. Factores que se encuentran dentro del proceso de aprendizaje y, por lo tanto, de la educación de las personas. Es posible que hoy día no se lea porque leer no es necesario para ganar dinero pero, sin duda, una de las peores pobrezas es la pobreza ...